לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהיגה בפסילה בפעם השנייה

נהיגה בפסילה בפעם השנייה

אין ספק כי נהיגה בפסילה הינה עבירה חמורה במיוחד, לא כל שכן נהיגה בפסילה בפעם השנייה. מי שמבצע עבירה זו מסתכן לא רק בקנס ובתקופת שלילה ארוכה במיוחד, אלא גם בתקופת מאסר בפועל. בשורות הבאות נביא מידע בנושא.

למידע נוסף לחצו כאן
 

המהות של נהיגה בפסילה

עבירת נהיגה בפסילה מתייחסת לסעיף 67 לפקודת התעבורה. לפי סעיף זה, מי שהודיעו לו שנפסל מלהחזיק רישיון נהיגה או מלקבל אותו, ובכל זאת נהג ברכב, צפוי לענישה מקסימאלית של שלוש שנות מאסר או קנס כספי גבוה או שניהם ביחד. חשוב לציין כי סעיף זה חל גם על אנשים שנתפסו נוהגים ברכבים בניגוד לתנאים מגבילים שהוסיפו לרישיון שלהם, או שהודיעו להם שהם פסולים מלהחזיק ברישיון רכב, או אנשים שאפשרו לאחרים לנהוג ברכב בניגוד להודעה של איסור שימוש או צו לאיסור שימוש. כפי שניתן לראות, מדובר בענישה חמורה במיוחד שיכולה להגיע עד 3 שנות מאסר, אך חשוב לציין כי לרוב לא גוזרים ענישה מקסימאלית.

נהיגה בפסילה בפעם השנייה

למעשה קיימים פרמטרים רבים שמשפיעים על חומרת הענישה. למשל ישנה חשיבות לסיבת הפסילה כמו מעורבות בתאונת דרכים קטלנית או צו שיצא על ידי ההוצאה לפועל. במקרים חמורים יותר, אפילו אם מדובר בפסילה ראשונה יתכן ויושת עונש מאסר. בכל מקרה המשטרה תבקש ענישה של מאסר בפועל ושלילת רישיון לתקופה ממושכת, אך בית המשפט יכריע לגופו של מקרה ולפי פרמטרים שונים הקשורים לנסיבות אישיותו, עבר תעבורתי וכדומה.

יחד עם זאת, נהיגה בפסילה בפעם השנייה מקבלת התייחסות הרבה יותר מחמירה. בדרך כלל המשטרה תבקש מאסר בפועל לתקופה של שישה חודשים ומעלה ולכל הפחות שלילת רישיון למשך שנתיים. חשוב להבין שבמקרים כאלו בתי המשפט נוטים ללכת עם הכיוון של המשטרה, הגם ששוב ישנם שיקולים משמעותיים לנסיבות אישיות ואחרות. יש לציין כי לאחר נהיגה בפסילה בפעם השנייה קיימת סבירות גבוהה שהנהג ייעצר לצורך חקירה בתחנה ולאחר מכן תבקש המשטרה להאריך את המעצר עד לתום ההליכים.

מדוע מדובר בעבירה כה חמורה

גם המשטרה וגם בתי המשפט רואים בנהיגה בפסילה עבירה חמורה במיוחד. מבחינת בתי המשפט, מי שנוהג ברכב בזמן פסילה למעשה מתעלם מהחוק, ויותר מכך מזלזל בהוראה שניתנה על ידי גורמים רשמיים כגון משרד הרישוי, קצין תעבורה או בית המשפט עצמו. נהיגה בפסילה משמעה לא רק סיכון של נהגים אחרים והולכי רגל, אלא גם חתירה תחת החוק עצמו.

יתר על כן, מבחינת בית המשפט אדם שנתפס נוהג בפסילה, בוודאי בפעם השנייה, הוא מטבע הדברים נהג שעלול לסכן את סביבתו. ואם החליט לקחת את החוק לידיו ולהמשיך לנהוג הרי שיש בכך סיכון נוסף שמעיד על זלזול כללי. מלבד זאת ידוע כי אנשים הנוהגים בזמן פסילה נוטים להימנע ממפגשים המשטרה ועלולים בהחלט להתנהל בצורה מסוכנת על הכביש כאשר ניידות מורות להם לעצור. עקב הנסיבות האלו ואחרות ישנה התייחסות מיוחדת לנהיגה בפסילה ובפרט אם מדובר בפעם השנייה והשלישית. למעשה בפעם השלישית ישנה סבירות לא מבוטלת שבית המשפט יטיל תקופת מאסר בפועל שאיננה קצרה, ושרישיונו של הנהג היא ייפסל לשנים רבות.

חשיבותו של עורך הדין

לאור חומרתה של העבירה חשוב מאוד לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין בעל ניסיון רב בעולם התעבורה. עורך דין מיומן יבנה את האסטרטגיה הנכונה ביותר, יחפש פגמים בהתנהלות בתהליכי מסירת ההודעה על הפסילה, ויציג טיעונים משכנעים להקלת העונש. לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות