לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהיגה על אופנוע ללא רישיון

נהיגה על אופנוע ללא רישיון

נהיגה על אופנוע ללא רישיון – מה ההשלכות? 

נהיגה על אופנוע ללא רישיון עשויה להוביל לתוצאות שונות בהתאם לנסיבות. קיים הבדל בין נהיגה על אופנוע בלי רישיון בכלל, נהיגה על אופנוע בלי רישיון שמתאים לנפח הכלי, או נהיגה על הכלי המתאים אבל ללא רישיון תקף. יש לציין כי העבירות האלו אינן זוכות להתייחסות מקלה על ידי בתי המשפט הרואים באופנועים כלי יחסית מסוכן על הכביש המעורב בתאונות קטלניות.

למידע נוסף לחצו כאן
לכן, אם זומנתם למשפט בגין נהיגה על אופנוע ללא רישיון חשוב מאוד שתפנו בהקדם אל עורך דין תעבורה. ללא סיוע של עורך דין אתם מסתכנים בענישה חמורה שיכולה להתחיל בקנסות גבוהים ולהגיע עד כדי שלילה ממושכת של רישיון הנהיגה, ובמקרים חמורים במיוחד אפילו למאסר בפועל.

הבדלים בין העבירות

כאמור, יש הבדלים בין העבירות של נהיגה על אופנוע ללא רישיון. החמורה ביותר מתרחשת כאשר אדם נוהג ללא רישיון בכלל. בהתאם לסעיף 10 לפקודת התעבורה, אסור לאדם לנהוג ברכב מנועי אלא אם קיים רישיון נהיגה תקף לרכב מאותו סוג. לפיכך מדובר בעבירה חמורה שהעונש עליה יכול להגיע אף לשני שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ושלילה של רישיון הנהיגה לתקופה מינמלית של שלושה חודשים.

חשוב לדעת כי פקודת התעבורה קובעת שגם מי שהינו בעל האופנוע, או שהשליטה עליו הייתה מצויה בידיו, נושאים באחריות. אסור להם להרשות לנהוג באופנוע למי שלא מחזיק ברישיון נהיגה, ולכן גם הם צפויים להליכים משפטיים ולענישה. במשפט יהיה עליהם להוכיח כי נקטו בכל האמצעים הסבירים כדי למנוע מאדם ללא רישיון מלנהוג על הכלי.

לעומת זאת, נהיגה על אופנוע ללא רישיון נהיגה תקף, כלומר כשיש לאדם רישיון נהיגה לכלי הזה אך לא חידש אותו בזמן, הינה עבירה קלה יותר. הדבר החשוב ביותר לקביעת התייחסות התביעה ובית המשפט בעבירה זו הוא כמה זמן עבר מאז המועד בו היה צריך לחדש את הרישיון. במידה ורישיון הנהיגה אינו תקף עד 6 חודשים העונש יהיה 8 נקודות ו- 250 ₪ קנס, ובמידה שהרישיון לא חודש בין 6 חודשים לשנתיים – 6 נקודות ו- 750 ₪ קנס, ואם הרישיון לא חודש מעבר לשנתיים – יתקבל זימון למשפט.
נהיגה על אופנוע ללא רישיון

גזר הדין במקרה של משפט יכול להיות פסילה ממושכת של רישיון הנהיגה, קנס גבוה ואף עונשים חמורים יותר בהתאם לנסיבות. למשל, אם הנהיגה הייתה על אופנוע שהרישיון של הנהג אינו תופס לגביו (כפי שיתואר בהמשך), אם אדם ביצע תוך כדי נהיגה עבירות תנועה או היה מעורב בתאונת דרכים. מעבר לכך ישנה משמעות גם לעבר התעבורתי של האדם, כאשר עבר תעבורתי מכביד ומורכב עשוי להוביל לענישה משמעותית יותר.

הסוג השלישי של עבירות היא נהיגה על אופנוע בלי רישיון מתאים לסוג הרכב. למשל אדם שיש לו רישיון לאופנוע מסוג A2 הרוכב על אופנוע שמצריך רישיון מסוג A. חשוב להבין שהעבירה הזו איננה רק טכנית כמו אי חידוש רישיון נהיגה, אלא זוכה להתייחסות הרבה יותר מחמירה. מבחינת התביעה ובית המשפט נעשתה כאן נהיגה על רכב שאדם אינו שולט בו במידה מספקת, לא מכיר אותו מספיק ולמעשה מזלזל בחוק תוך שהוא גורם לסכנת חיים. הענישה בעבירה זו יכולה להיות קנס כספי ועד שלילה מינימלית לשלושה חודשים, אך לא פעם בית המשפט מחמיר עם הנאשם ועלול לקבוע שלילה לתקופה הרבה יותר ממושכת

פנייה לעורך דין

אם זומנתם למשפט בגין נהיגה על אופנוע ללא רישיון חשוב שתפנו אל עורך דין מיומן ממשרדנו. לאורך השנים ייצגנו אנשים רבים שהואשמו בעבירה זו והבאנו לתוצאות מצוינות, למשל ייצגנו רוכב אופנוע שנהג עם רישיון נהיגה שפג תוקפו וקיבל רק שבעה ימי פסילה. לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות