לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

ביטול ומחיקת נקודות תעבורה

שיטת הניקוד היא שיטה אכזרית ביותר. מי שצבר 36 נקודות ימצא עצמו עומד בפני פסילה בת 3 חודשים אך גם מי שצבר "רק" 12 נקודות ייאלץ לסבול ולעבור קורס נהיגה נכונה וב-24 נקודות ייאלץ לעבור קורס נוסף. הנורא מכל הוא להתמודד עם 72 נקודות, שכן אז לא רק שייפסל הנהג ל-9 חודשים אלא ייאלץ לעבור מבחן עיוני (תאוריה) ומעשי (טסט) וכן לעבור בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, כדי להחזיר את רישיונו.

גם אם הקנס לא משמעותי, הנקודות עלולות להוביל את הנהג ללא פחות מאסון. כדי שנקודות יימחקו מהרישום יש לצבור שנתיים נקיות מהרשעות ובמקרים מסוימים גם 4 שנים והדבר הזה לא פשוט כלל.

משכך, רצוי לטפל בנקודות ברגע שמתקבל דו"ח הנושא ניקוד. להתקשר דחוף לסניגור המתמחה ומתמצא בתחום כדי שהלה יגיש בקשה לביטול הדו"ח או להישפט בגינו.

יש להגיש את הבקשות האמורות תוך הזמנים הנקובים בחוק (30 יום להגשת בקשה לביטול דו"ח; 90 יום להגשת בקשה להישפט), שכן גם איחור ביום אחד עלול להביא לדחיית הבקשה ולרישום הנקודות.

הגשת בקשה להישפט תביא לכך שעניינו של הנהג יובא בפני שופט ובמהלך המשפט ניתן או להגיע לתוצאה מקסימלית של זיכוי מלא או מחמת הספק, או להסדר טיעון מקל עם התביעה לפיו הנהג יורשע בעבירה ללא ניקוד.

עבודה מול משרד הרישוי

עניינים מסוימים דורשים טיפול מול משרד הרישוי: ענייני ניקוד, ענייני נהג חדש, חידוש רישיון, קבלת אישורים שונים, ענייני המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. אם נהג הגיע

לקריאת המאמר »