לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

עונש על נהיגה ללא רישיון

מה העונש על נהיגה ללא רישיון

נהיגה ללא רישיון בכלל הינה עבירה חמורה ביותר, המצויה בדרגה אחרת מזו של נהיגה ללא רישיון בתוקף. פקודת התעבורה קובעת עונש על נהיגה ללא רישיון העולה כדי מאסר בפועל, ולכן חשוב מאוד להסתייע בעורך דין בעל ניסיון רב בנושא.

משרדנו מתמחה בקשת רחבה של עבירות תעבורה, החל בעבירות קטנות יחסית שעונשן קנס בלבד ועד עבירות חמורות כגון נהיגה בלי רישיון או תאונות דרכים קטלניות. בעבירות אלו יש לגבש אסטרטגיה וחשיבה לטווח ארוך וישנה חשיבות גדולה להיכרות מעמיקה של משרדנו עם בתי המשפט ולשכות התביעה לצורך ניהול משא ומתן ובמידת האפשר הגעה להסדר טיעון.

למידע נוסף לחצו כאן
 

מה אומר החוק על נהיגה ללא רישיון

כאמור, יש על נהיגה ללא רישיון עונש חמור מאוד. מדובר בעבירה על סעיף 10 לפקודת התעבורה האומרת כי אסור לאדם לנהוג ברכב מנועי אלא אם יש לו רישיון נהיגה תקף לרכב מאותו סוג. חשוב לציין כי סעיף זה גם אומר שבעלי הרכב ומי שהשליטה עליו מצוי בידיו, אינם יכולים להרשות לנהוג בו למי שאינם מחזיקים רישיון נהיגה כאמור לעיל. המשמעות היא שגם האדם שהוא בעליו של הרכב או אחראי על השליטה בו יעמוד בפני הליכים משפטיים מורכבים,  במהלכם היה עליו להוכיח שנקט בכל האמצעים הסבירים על מנת שאותו אדם לא יוכל לנהוג ברכב.

אם כן, העונש על נהיגה ללא רישיון בכלל הינו חמור יותר מאשר מקרים של נהיגה בלי רישיון תקף או ללא ביטוח בתוקף – כלומר אדם שיש לו רישיון נהיגה אך פג תוקפו וטרם חידש אותו (אי חידוש רישיון נהיגה). העונש על עבירה חמורה זו יכול להגיע עד כדי שנתיים מאסר בפועל, מאסר על תנאי וגם פסילה של רישיון נהיגה לפחות לשלושה חודשים. חומרת ההתייחסות נובעת כמובן מהעובדה שאדם שאין לו רישיון נהיגה מהווה סכנה חמורה לעצמו ולנהגים אחרים על הכביש ולהולכי הרגל. המטרה של העונש חמור היא להרתיע מפני נהיגה ללא רישיון או בעלי רכב מלתת לאנשים ללא רישיון לנהוג בו. על כן מוטב שלא לזלזל בהשלכות החמורות של נהיגה בלי רישיון.
עונש על נהיגה ללא רישיון

עבירות שונות של נהיגה בלי רישיון

כאמור, ישנו הבדל בין עבירות שונות של נהיגה בלי רישיון. ראשית ישנה העבירה שעליה דובר לעיל, של אי חידוש רישיון, אשר העונש שלה הוא בדרך כלל קנס, או משפט במידה והרישיון אינו בתוקף כבר יותר משנתיים.  ליתר דיוק, העונש על רישיון נהיגה לא תקף הוא בכל מקרה 8 נקודות, ולאחר מכן קנס של 250 ₪ אם הרישיון לא חודש עד 6 חודשים, 750 ₪ בין 6 חודשים לשנתיים, ומעל שנתיים – הזמנה למשפט.

עבירה נוספת היא נהיגה בלי רישיון שמתאים לסוג הרכב. כאן כבר מדובר בעבירה יותר חמורה עקב הסכנה הנשקפת לציבור. בדרך כלל העונש על נהיגה ללא רישיון מתאים לרכב הוא קנס ושלילת רישיון לזמן ממושך, אך עורך דין מיומן יכול להביא לענישה מופחתת של פסילה על תנאי בלבד. יש לציין כי במקרים חמורים, כגון מעורבות בתאונת דרכים או אדם בעל הרשעות תעבורה קודמות, עלולים אף להיגזר עונשי מאסר.

חשיבותו של עורך הדין

למרות האמור לעיל ,נדירים המקרים שבהם אדם שנתפס נוהג ללא רישיון בכלל מרצה מאסר בפועל. למעשה רק במקרים שבהם היה מעורב בתאונת דרכים עם נזק לרכוש ובעיקר לגוף ולנפש יובילו לעונשי מאסר בפועל, ולכך עשויות להצטרף עבירות חמורות יותר כמו הריגה ברשלנות. בנוסף, ישנה משמעות גדולה לעבר התעבורתי של הנהג, דהיינו אם אין זו הפעם הראשונה שנתפס נוהג בלי רישיון.

עורך דין מנוסה יכול בהחלט להביא להקלה בהתייחסות מצד רשויות התביעה ובית המשפט, ולהביא לכך שלא תרוצה בכלל תקופת מאסר בפועל. יחד עם זאת חשוב להבין שגם עונשים אחרים כמו מאסר על תנאי עלולים להיות בעייתיים בפני עצמם עם השלכות לעתיד. על כן, בכל מקרה יש להיעזר בעורך דין בעל ניסיון רב שידע לאסוף את הראיות ולהציג בפני המשפט תמונה כמה שיותר חיובית ומשכנעת שתביאי להקלה של העונש או במידת האפשר להסדר טיעון מול התביעה.

הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לא לאבד את העשתונות. נכון שהעונש על נהיגה ללא רישיון בכלל עלול להיות חמור מאוד אך חשוב לשמור ככל האפשר על קור רוח ולפעול בצורה רציונאלית ומחושבת. הדרך עוברת במשרד עורכי דין המכיר היטב את ההליכים ואת האנשים העוסקים במלאכה, את לשכות התביעה ברחבי הארץ ואת בתי המשפט.

לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות