לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף

נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף – מה אומר החוק?

ככלל, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף איננה נחשבת לעבירה חמורה כי נהיגה על רכב ללא רישיון בכלל, או נהיגה על רכב שרישיון הנהיגה של הנהג אינו מתאים לו. כאן, מדובר באדם שעבר את ההכשרה ובעיקרון יש לו את הרישיון המתאים לנהיגה על הרכב, רק שמסיבה זו או אחרת לא טרח לחדש אותו – למשל עקב קושי כלכלי או שכחה. יחד עם זאת, החוק עדיין מחייב נהיגה ברכב רק עם רישיון נהיגה תקף, ומכאן שמדובר בעבירה ברת ענישה.

למידע נוסף לחצו כאן
 

מה אומרת פקודת התעבורה על נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף

מבחינת פקודת התעבורה, העיקרון המנחה הוא פרק הזמן שבו הרישיון לא היה בתוקף. זאת, לאור הנחה שככל שמדובר ביותר זמן כך הדבר מעיד על הזנחה במקרה הטוב, ועל זלזול בחוק במקרה הרע. על כן, הפקודה קובעת כי אם נהג נתפס נוהג ברכב ללא רישיון נהיגה תקף, כאשר עדיין לא עברה חצי שנה מאז המועד הנדרש לחידוש הרישיון, הענישה תהיה 250 ₪ קנס ו- 8 נקודות רישוי. מאידך, אם הרישיון אינו בתוקף לזמן של יותר מחצי שנה ועד שנתיים, הענישה תהיה 750 ש"ח קנס ו – 8 נקודות רישוי.

יחד עם זאת, במידה ורישיון הנהיגה אינו תקף כבר למעלה משנתיים, לא רק שמקבלים 8 נקודות רישוי אלא גם מוזמנים למשפט, והענישה עשויה לנוע בין קנסות גבוהים, שלילה על תנאי ואף שלילת רישיון לתקופה לא קצרה. יתר על כן, במידה ותוך כדי נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ביצע הנהג עבירות תנועה, נהג באופן מסוכן, נהג ללא רישיון מתאים לסוג הרכב, היה מעורב חלילה בתאונת דרכים וכדומה – ההתייחסות של בית המשפט תהיה חמורה יותר כלפי שתי העבירות. בנוסף, במידה והדברים מגיעים לבית המשפט ישנה חשיבות לנסיבות שבגינן לא חידש אותו אדם את הרישיון שלו, וכן להיסטוריה התעבורתית שלו. מטבע הדברים, ככל שמדובר בעבריין תעבורה סדרתי ובהסברים שאינם מניחים את הדעת לאי חידוש הרישיון, כך ההתייחסות תהיה מחמירה יותר.

בנוסף, פקודת התעבורה מתייחסת ביתר חומר לנהג חדש שלא טרח לחדש את רישיון הנהיגה שלו. בעוד שעבור נהגים וותיקים הזימון למשפט יינתן רק אם עברו שנתיים ומעלה מאז המועד הדרוש לחידוש הרישיון, הרי שבמקרה של נהג חדש מדובר בתקופה קצרה בהרבה של חצי שנה ומעלה, כך שיקבלו 8 נקודות וזימון למשפט.
נהיגה ללא רשיון נהיגה תקף

חשיבות של עורך הדין

אם כן, בעיקר במקרים בהם אדם נתפס נוהג ללא רישיון נהיגה בתוקף בתקופה של שנתיים ומעלה, ישנה חשיבות גדולה לעורך הדין. זאת בנוסף למקרים בהם של תקופות קצרות יותר, כאשר הנהג זומן למשפט עקב עבירות תעבורה שביצע. לאורך השנים ייצג משרדנו שורה ארוכה של לקוחות במצבים כאלו והביא להצלחות מרשימות. כך למשל, הבאנו לביטול פסק דין שניתן בהיעדרו של אדם ולהפחתת עונשו. מדובר באדם שנתפס נוהג עם רישיון שתוקפו פקע לפני כשנתיים וקיבל פסילה בפועל, פסילה על תנאי וקנס של 1,500 ₪. אנו הבאנו להפחתת העונש לפסילה על תנאי בלבד ולתקופה קצרה יותר, וכן לקנס של 1,000 ₪ בלבד.

דוגמא נוספת היא כשלים שמצאנו בתיק התביעה כנגד אדם שנהג בלי רישיון נהיגה תקף. בכך הבאנו להסדר שבו הוטלו על האדם קנס ופסילה על תנאי בלבד, בלי פסילה בפועל. במקרה אחר ייצגנו אדם שנהג עם רישיון פג תוקף לפני יותר מחצי שנה וכן עם רישיון שאינו מתאים לאותו סוג הרכב – עבירה חמורה בפני עצמה. הצלחנו להביא לכך שהתביעה ביטלה את סעיף האישום האחרון, והסתפקה בקנס ופסילה על תנאי בלי פסילה בפועל.

לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות