לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהג חדש נהיגה ללא מלווה לילה

נהיגה ללא מלווה לילה – מה המשמעות?

כידוע, לאחר התקופה הראשונה של הוצאת הרישיון יש צורך לנסוע עם מלווה בוגר בשעות היום, ותקופה ממושכת יותר בשעות הלילה. מי שלא עושה זאת בשעות המאוחרות עובר למעשה את העבירה של נהיגה ללא מלווה לילה ולכך עלולות להיות השלכות חמורות. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של נסיעה ללא מלווה לילה, מה העונש הצפוי למי שעובר עבירה זו וכיצד יכול לסייע בנושא עורך דין תעבורה בעל ניסיון רב.

למידע נוסף לחצו כאן
 

התייחסות החוק לנהגים חדשים

נהגים חדשים מקבלים התייחסות מיוחדת על ידי החוק ותקנות התעבורה, ויש לכך סיבות טובות. הסיבה המרכזית היא שנהגים צעירים נמצאו מעורבים יותר בתאונות קטלניות, וזאת למשל עקב התנהגות פזיזה, אי הפנמה מספקת של חוקי התנועה, נהיגה במהירות מופרזת ועוד. לכן מבחינת החוק נהג חדש נמצא בתקופת מבחן, ובעיקר אם הוא נהג צעיר מתחת לגיל 24, לאורך שנתיים. במשך תקופת המבחן, מי שעובר עבירות שונות צפוי לענישה ולהתייחסות מחמירה.

מבחינת תקופת הליווי, היא מתחלקת לשלושה חודשים ראשונים ולשלושה חודשים אחרונים, ובסך הכל לחצי שנה. במהלך שלושת החודשים הראשונים נהג חדש וצעיר חייב לנהוג ביחד עם מלווה במשך כל שעות היממה, כלומר גם בלילה וגם ביום. לעומת זאת בשלושת החודשים הבאים חייבים לנהוג עם מלווה רק בשעות הלילה בין השעות תשע בערב לשש בבוקר. יש לציין כי חייבים לצבור לפחות 50 שעות ניסיון הכוללות 15 שעות נהיגה בלילה, 15 שעות נהיגה בדרך לא עירונית ו- 20 שעות נהיגה בדרך עירונית. את צבירת הניסיון בשעות הלילה יש לבצע כאמור בין השעות תשע בערב עד שש בבוקר. אחרי שמסיימים את צבירת הניסיון בת 50 השעות מגישים הצהרה אישית שחתומה על ידי הנהג המנוסה והנהג החדש הצעיר, ואז מקבלים רישיון נהיגה קבוע למשך שנתיים מיום מעבר טסט.

יש לציין כי המלווה חייב להיות נהג שיש לו לפחות 5 שנות רישיון באותו סוג רכב ושגילו מעל 24 שנים, או אדם אם לפחות שלוש שנות רישיון בסוג הרכב וגילו מעל 30 שנים. מי שאינו עומד בתנאים אלו אינו יכול להיחשב בתור מלווה, ובכל מקרה הוא חייב לשבת ליד הנהג ולא להיות בגילופין. יש לציין כי קיימת גם מגבלה על מספר הנוסעים, כך שמותר להסיע רק עד שני נוסעים ברכב עד הגיעו של הנהג לגיל 21 שנים, בין אם במהלך תקופת הליווי או אחריה.
נהג חדש נהיגה ללא מלווה לילה

עבירה של נהיגה ללא מלווה בלילה

​​אם נתפס נהג חדש בנהיגה ללא מלווה לילה הוא בהחלט עלול למצוא את עצמו בבעיה. קודם כל תוביל נהיגה ללא מלווה לילה לעונש של שלילת רישיון מנהלית לתקופה של עד חודש ימים. שנית הנהג עצמו עשוי להיות מוזמן למשפט כאשר הענישה מגיעה לשלושה חודשים של שלילת רישיון ומעלה, עם השלכות שונות שיתוארו בהמשך.

כאשר בודקים מה העונש על נהיגה ללא מלווה לילה צריך להבין שזוהי עבירה המצויה ברשימה של עבירות המובילות אוטומטית להקפאת תקופת המבחן של נהג חדש עד לתום ההליכים המשפטיים. היא מצטרפת אל אי ציות לרמזור, אי מתן זכות קדימה, עקיפה שלא כחוק, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, אי ציות להוראות שוטר, חצייה של מסילת ברזל בדרך לא סלולה ועוד.

נהיגה ללא מלווה לילה היא כאמור אחת מהעבירות האלו, והעונש העקרוני עליה עומד על לפחות שלושה חודשי פסילת רישיון. חשוב להבין כי פסילה של מעל שלושה חודשים תוביל בפני עצמה לסנקציות נוספות, הכרוכות בביצוע מחודש של הטסט, תיאוריה ובדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. כמובן שמדובר בחדשות רעות עבור נהגים חדשים עקב הסרבול והטרחה על כל המשתמע מכך. ואם לא די בכך, חידוש הרישיון בתנאים אלו יוביל לאיפוס תקופת המבחן, כלומר לעוד שנתיים שבהן האדם מוגדר בתור נהג חדש.

כאמור, קיימת גם הבעיה של פסילה מנהלית של רישיון נהיגה, לאור שימוע מול קצין משטרה. במעמד זה אפשר להעלות טענות שונות כנגד הפסילה, למשל שאתם זקוקים לרישיון לצורך עבודה ועוד נסיבות אישיות. יחד עם זאת, קצין המשטרה אינו חייב להתחשב בטיעונים ואחרי שהחלטתו מתקבלת יהיה צורך לבצע פרוצדורה מול המשטרה כדי לבטלה.

כיצד עוזר לכם עורך דין תעבורה

אם נתפסתם בעבירה של נהיגה ללא מלווה בלילה או ביום, חשוב שתפנו בהקדם האפשרי אל עורך דין תעבורה מנוסה. אנו ממליצים בחום לפנות למשרדנו אפילו באותו היום מפני שהשימוע מול קצין התעבורה יתקיים עד מהרה. היוועצות מוקדמת עם עורך דין ואף ייצוג שלו במעמד השימוע עשויים למנוע את פסילת הרישיון המנהלי. ואם הפסילה כבר התקבלה תוכלו להתייעץ איתנו כדי שנגיש עבורכם בקשה לביטול ההחלטה.

מלבד זאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו עשוי להביא להקלות משמעותיות בהתייחסות ובענישה, כגון קיצור משמעותי של תקופת הפסילה, או אף פסילה על תנאי בלבד, עונשים המונעים את הצורך בהוצאות רישיון הנהיגה מחדש ואיפוס תקופת המבחן.

לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות