לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

מתי נצטרך להפקיד את רישיון הנהיגה?

במקרים שבהם רישיון הנהיגה שלכם נפסל או נשלל לתקופה מסוימת, גם אם מדובר בחודש ימים וגם אם מדובר בשנה שלמה, פעמים רבות תאלצו להפקיד אותו בעצמכם. הפקדת רישיון נהיגה מתבצעת כאשר הרישיון לא נלקח בלאו הכי על ידי קצין משטרה או גורם מוסמך אחר. הפקדת רישיון נהיגה בבית משפט מבוצעת כאשר הרישיון נפסל או נשלל על ידי בית המשפט. במידה והרישיון נפסל על ידי משרד הרישוי או על ידי קצין משטרה המוסמך לבצע פסילה מנהלית, את הרישיון יש להפקיד לתקופה המדוברת במשרד הרישוי או ביחידת המשטרה הרלוונטית.

הפקדת רישיון נהיגה בתקופת שלילה

אם רישיונכם נפסל או נשלל, כנראה שביצעתם עבירת תנועה משמעותית וגורם החוק הרלוונטי אינו סומך על שיקול הדעת שלכם בנהיגה או על יכולת הנהיגה שלכם באותה עת. במצב כזה, במידה ועליכם להפקיד את רישיון הנהיגה, חובה עליכם לעשות זאת תוך זמן קצר. אסור לכם לנהוג, אך ספירת ימי השלילה תתחיל רק כאשר תפקידו את הרישיון, ולכן כדאי לבצע זאת בעת המוקדמת ביותר. כל זמן שיעבור למעשה יאריך את תקופת השלילה או הפסילה, וחבל.

קבלת הרישיון בחזרה

בתום התקופה תוכלו לקבל את הרישיון שלכם בחזרה. אם לא תגיעו לאסוף אותו, לרוב הוא ישלח לכתובת הדואר שלכם, כפי שמעודכנת אצל הרשויות. את הרישיון תוכלו לקבל בחזרה במשרד הרישוי או ביחידת המשטרה, במידה והוא נפסל או נשלל על ידי קצין משטרה.

יש ללמוד מכל מקרה של פסילה או שלילה ולנהוג בצורה אחראית ולא לתת סיבות למשטרת התנועה לעצור אתכם, לבצע פסילה מנהלית ולקבוע לכם תאריך למשפט. אם עברתם עבירת תנועה קשה ורישיונכם נפסל לתקופה ממושכת, תצטרכו למעשה להוציא רישיון מחדש מבחינת משרד הרישוי, ויהיה עליכם לעבור את מבחן התיאוריה והמבחן המעשי פעם נוספת; פסילה ממושכת בגין נהיגה בשכרות עלולה לסבך אתכם ולהביא לזימונכם לבדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד).

"שלומי בר – משרד עורכי דין" הינו משרד עתיר ניסיון בכל הקשור לדיני תעבורה. ניתן ליצור עימנו קשר בקישור הבא או במספרי טלפון או 054-6684288. אם עברתם עבירת תנועה ועליכם לבצע הפקדת רישיון נהיגה בבית משפט, זה הזמן לפנות אלינו לקבלת ייעוץ מעמיק ובכדי לקבוע פגישה.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות