לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

האם ניתן לקבל זיכוי על נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות (תחת השפעת אלכוהול) היא עבירה חמורה על פי חוק שעלולה להוביל לענישה של פסילה למשך שנתיים. זיכוי על נהיגה בשכרות הוא דבר לא שכיח, אך יכול להתרחש בנסיבות מסוימות ואם מנהלים את התיק נכון. באופן כללי, כדי להוכיח שנהג אכן נהג בשכרות, המדינה צריכה להציג תוצאות של בדיקת ינשוף שביצע שוטר או בדיקת דם שבוצעה במעבדה והעדויות של מי שביצע את הבדיקה. אם נוכל להוכיח שדבר מה בהליך הבדיקה לא היה תקין, לרבות אופן ותזמון הבדיקה, קיים סיכוי לקבל זיכוי על נהיגה בשכרות. אם נתפסתם בגין נהיגה בשכרות זיכוי הוא אפשרי, ועורך דין פיקח ומנוסה יוכל לדעת כיצד לייצג אתכם וכיצד להציג את הטיעונים שלכם באופן המשכנע והמדויק ביותר.

סיבות אפשריות לזיכוי על נהיגה בשכרות

כאשר מדובר בבדיקת ינשוף, קיימות אפשרויות להצביע על כך שאופן הבדיקה לא נעשה לפי הנהלים או שחלו בו פגמים, מה שמוביל לכך שהתוצאות לא מהימנות ואינן בעלות תוקף משפטי.
כאשר מדובר בבדיקת דם שנלקחה לצורך בדיקת ריכוז האלכוהול בדם, ניתן באותה מידה לשאוף להטיל הן בשאלה אם הדגימה שנבדקה היא אכן הדגימה של הנהג הנאשם וכן להטיל ספק בתוצאות הבדיקה בהתחשב באופן שבו נלקח הדם מהנהג והן באופן בו בוצעה הבדיקה.

לא קל – אך אפשרי
אכן לא קל לצאת זכאי בתיק נהיגה בשכרות. לרוב בית המשפט יקבל את תוצאות הבדיקה כמהימנות וככאלה שניתן לסמוך עליהן. אם נצליח להוכיח שאופן הבדיקה לא היה תקין או שהתרחש מחדל מסוים, מצב של נהיגה בשכרות זיכוי הוא אפשרי. הדרך לעשות זאת היא לשכור את שירותיו של עורך דין חריף, פיקח ומנוסה במשפטים מהסוג הזה. את הפרצה ואת הדקויות שיובילו לזיכוי יש למצוא באופן חכם ומדויק. יש לשים לב לכל פרט קטן שעשוי לזכות את הנאשם.

"שלומי בר – משרד עורכי דין" ישמח להיעתר לעזרתכם ולייצג אתכם באופן הטוב ביותר. לקביעת פגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות ניתן להתקשר למספר או ל-054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות