לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהיגה ללא רישיון רכב תקף

נהיגה ללא רישיון רכב תקף

נהיגה ללא רישיון רכב תקף נחשבת לכאורה לעבירה טכנית, אך היא בהחלט עלולה להוביל למשפט ולעונשים כגון שלילת רישיון לתקופה לא קטנה, שלילה על תנאי, קנסות לא מבוטלים, ובמקרים חמורים במיוחד אף למאסר. חשוב לדעת כי עורך דין מנוסה ממשרדנו יכול בהחלט להוביל להקלה של האישומים ואף למניעה של משפט, ולהגעה להסדר טיעון נוח ביותר עבור הנאשם.

למידע נוסף לחצו כאן
 

מהו העונש על נהיגה ללא רישיון רכב תקף

כידוע, רישיון הרכב נושא חתימה של מכון טסטים מורשה, המאשרת למעשה כי הרכב מצוי במצב בטיחותי ותקין לנסיעה על הכביש. מדובר בבדיקה הנערכת בדרך כלל פעם בשנה, אלא אם מדובר ברכבים ישנים הנדרשים לעבור טסט פעמיים בשנה. אין עוררין על חשיבות הטסט לבטיחותם של הנהג, הנוסעים ואחרים המצויים בסביבתו, והחוק בישראל בהחלט מחייב זאת. למעשה, פקודת התעבורה אוסרת על נהיגה ברכב שאין עליו רישיון רכב תקף. יתר על כן, הפקודה קובעת שאסור לבעל הרכב לאפשר לכל אדם אחר לנהוג ברכבו ללא רישיון רכב תקף שנמצא עליו. במידה ומקרה כזה אכן יתרחש, גם הוא צפוי לעמוד לדין ויהיה עליו להוכיח במשפט שנקט בכל האמצעים הסבירים כדי למנוע מאותו אדם לנהוג ברכב.

נהיגה ללא רישיון רכב תקף

כאמור, בניגוד למה שנהוג לחשוב, כאילו מדובר בעבירה קלה מאוד ופרוצדוראלית, הרי שמבחינת רשויות האכיפה והמשפט זוהי התנהלות המסכנת חיים ויש למנוע אותה ולהרתיע מפניה. אם אדם נהג ברכב שרישיונו אינו תקף לזמן של פחות מארבעה חודשים (ואין זה משנה אם שילם כבר את אגרת הטסט), הרי שהוא צפוי לקנס של מאתיים חמישים שקלים ושש נקודות. מאידך, אם הרישיון אינו תקף לזמן שבין ארבעה חודשים לשנה, העונש יעמוד על אלף שקלים ושש נקודות.

יחד עם זאת, במידה שהרישיון פקע לפני יותר משנה, הרי שמבחינת המחוקק מדובר בהזנחה מכוונת (מי שעושה זאת למעשה באופן סדרתי), ולכן ההתייחסות חמורה יותר. אדם כזה יזומן למשפט ועלול למצוא את עצמו בתקופה של שלילת רישיון, נקודות רישוי, קנס גבוה ועוד – הכל בהתאם לנסיבות בשטח וכפי שיוצגו על ידי הצדדים בבית המשפט. ולבסוף, מי שנתפס נוהג על רכב שאין לו רישיון בכלל יזומן כמובן למשפט וצפוי לשש נקודות, קנס, שלילה וכדומה. יש לציין כי על הענישה ישפיעו נסיבות לחומרה, למשל אם תוך כדי הנהיגה בוצעו עבירות תנועה אחרות, אם האדם גם נהג על רכב שרישיון הנהיגה שלו לא תופס לגביו, אם הייתה תאונת דרכים וכדומה. מעבר לכך ישנם פרמטרים נוספים שיכולים להשפיע ובפרט ההיסטוריה התעבורתית של הנאשם, כך שככל שהיא יותר ארוכה ומורכבת כך הענישה יכולה להיות גבוהה יותר.

עבירות רלוונטיות נוספות

לצד נהיגה ללא רישיון רכב תקף יש עוד שתי עבירות רלוונטיות להקשר זה, שחשוב להכיר אותן. הראשונה היא נהיגה ללא ביטוח חובה, והשנייה היא נהיגה ללא רישיון נגרר תקף. ביטוח החובה נועד לכסות את הנוסעים ברכב מפני נזקים גופניים בתאונות, וכשמו כן הוא – חובה! נהיגה ללא ביטוח כזה היא עבירה פלילית, שלא כמו נהיגה ללא ביטוח מקיף או צד ג' שאינם מחויבים בחוק. במרבית המקרים, נהיגה בלי ביטוח חובה תוביל לקנס גבוה, אולם היא יכולה גם להביא לזימון למשפט ובמקרים מסוימים – כמו של עבריינים חוזרים – אף לשלילה של הרישיון. כאמור, אם באותו הזמן שאדם נהג ללא ביטוח חובה גם ביצע עבירת תנועה או היה מעורב בתאונה, הענישה תהיה חמורה יותר. יחד עם זאת, אם אדם נהג למשל ברכב של המעסיק ולא ידע שאין ביטוח חובה, ייתכן מאוד שעורך הדין יוכל להוציא אותו ללא ענישה כלל.

עבירה רלוונטית נוספת היא נהיגה עם נגרר בלי רישיון תקף. על פי החוק, אם הרישיון לנגרר אינו תקף כבר יותר משנה, הנהג יקבל שש נקודות וזימון למשפט, במידה והרישיון אינו תקף בתקופה של בין 4 חודשים לשנה העונש הוא שש נקודות וקנס של שבע מאות חמישים שקלים, ואם הרישיון אינו תקף לתקופה של פחות מ- 4 חודשים העונש יהיה שש נקודות וקנס מאתיים חמישים שקלים.

לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות