לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב

נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב

נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב איננה עבירה קלה. לכאורה זוהי עבירה מנהלית בלבד, שהרי האדם "בסך הכל" נהג על רכב מסוים שהרישיון שלו אינו תופס לגביו. יחד עם זאת, התביעה ובתי המשפט אינם מתייחסים בקלות דעת לעבירה זו, שכן מבחינתם מדובר בזלזול בחוק ושלא לדבר על סכנת חיים לנהגים ולהולכי רגל.

למידע נוסף לחצו כאן
 

על כן, אם נתפסתם בעבירה זו וקיבלתם זימון למשפט, חשוב מאוד שתתייעצו עם עורך דין בעל ניסיון רב. משרדנו מתמחה בשורה ארוכה של עבירות תעבורה לרבות עבירות הנחשבות ליחסית חמורות, כמו נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב. ההיכרות המעמיקה שלנו עם לשכות התביעה ובתי המשפט ברחבי הארץ מעניקה יתרון חשוב בניהול משא ומתן והגעה להסדר טיעון ובהקלת גזר הדין.

נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב

לא טכני בלבד

כאמור, נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב איננה עבירה מנהלית בלבד. אם ניקח למשל אדם בעל רישיון לרכב פרטי הנוהג במשאית, הרי שהסכנה הנשקפת לרכוש ולאחרים הינה גדולה ביותר. יש אנשים הנוטים להתבלבל ולחשוב כאילו מדובר בעבירה טכנית הדומה למשל לאי חידוש רישיון נהיגה, כלומר נהיגה ללא רישיון בתוקף. זוהי באמת עבירה יחסית קלה: במידה ורישיון הנהיגה אינו תקף עד 6 חודשים העונש יהיה 8 נקודות ו- 250 ₪ קנס, ובמידה שהרישיון לא חודש בין 6 חודשים לשנתיים – 6 נקודות ו- 750 ₪ קנס. אם הרישיון לא חודש מעבר לשנתיים – יתקבל זימון למשפט.

לעומתה, נהיגה בלי רישיון מתאים נחשבת לחמורה הרבה יותר. בעוד שבעבירה הקודמת האדם אומנם נהג בלי רישיון, אבל עשה זאת על רכב שלמד לנהוג בו ולהכיר את מגבלותיו וסכנותיו, הרי שכאן אדם עלה על רכב שאינו מכיר. על פי רוב הענישה בעבירה זו היא קנס כספי וגם שלילה מינימלית של שלושה חודשים, אם כי במקרים רבים בתי המשפט עלולים להחמיר עם הנאשם ולקבוע שלילה לתקופה ממושכת בהרבה.

יש כמה פרמטרים שקובעים את חומרת הענישה. ראשית, אם נעשו עבירות תנועה משמעותיות במהלך נהיגה ללא רישיון וכמובן אם נגרמה תאונה שהיו בה פגיעה ברכוש ואף נפגעים בגוף, הרי שרף הענישה יהיה חמור בהרבה. כמובן שיתלוו אישומים נוספים עם עונשים העלולים להגיע לכדי מאסר בפועל. בנוסף, אם מדובר באדם שיש לו הרשעות תעבורה קודמות, הרי שהעבר התעבורתי שלו יהיה בהחלט חלק ממכלול השיקולים. במילים פשוטות, ככל שמדובר בעבר משמעותי וחמור יותר כך תהיה גם הענישה.

בנוסף, יש משמעות גדולה לסוג הרכב שעליו נהג האדם כגון משאית, אוטובוס, רכב פרטי, אופנוע וכדומה, וסוג הרישיון שיש ברשותו. בית המשפט בהחלט יתייחס לנושא ולרמת הסיכון שהיווה הנהג לסביבה. כל הפרמטרים האלו ונוספים יהוו חלק משיקולי הענישה, שיכולה להיות שלושה חודשים של פסילת מינימום ובמקרים חמורים אפילו תקופת מאסר בפועל. זאת בנוסף לעונשי ביניים כמו קנסות כספיים לא מבוטלים, מאסר על תנאי, פסילה ממושכת וכדומה.

חשיבותו של עורך הדין

מן האמור לעיל ניתן להבין שאין לזלזל בזימון למשפט שקיבלתם עקב נהיגה ללא רישיון נהיגה מתאים לסוג רכב. בראש ובראשונה עורך הדין ירגיע אתכם ויאפשר להתנהל בצורה מחושבת והגיונית, תוך הבנת ההליכים הצפויים, הצעדים האפשריים וההשלכות לעתיד. חשוב לדעת שבמקרים רבים עורך דין מיומן בעולם התעבורה יוכל להציג בפני בית המשפט תמונה משכנעת וחיובית עם נסיבות מקלות כגון עבר תעבורתי נקי, נסיבות אישיות שהובילו לנהיגה ללא רישיון מתאים, נסיבות כלכליות ומשפחתיות המחייבות את החזקת הרישיון וכדומה.

עורך דין מנוסה המכיר היטב את מערכת התביעה ובתי המשפט יוכל להביא להסדר טיעון מקל ואף לפסילה של פחות משלושה חודשים ולעיתים ללא פסילה בכלל, וכמובן יעזור להימנע מאפשרויות חמורות יותר של ענישה. לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות