לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהיגה במהירות מופרזת

כל מה שצריך לדעת על נהיגה במהירות מופרזת

נהיגה במהירות מופרזת היא אחת מעבירות התעבורה היותר נפוצות. יחד עם זאת, העובדה שמדובר בעבירה שכיחה אינה אומרת שהיא זוכה להתייחסות מקלה מצד הרשויות ומי שנתפס על נהיגה במהירות גבוהה מהמותר בחוק צפוי לעונשים שונים, שיכולים בהחלט גם להגיע לפסילת רישיון. בשורות הבאות נסביר מה העונש על מהירות מופרזת וכיצד ערך דין תעבורה מנוסה יכול לעזור.

 

חשוב להבין כי מוטלים על נהיגה במהירות מופרזת עונשים לא קלים עקב סיבות מוצדקות. מחקרים רבים מראים כי ככל שהמהירות גבוהה יותר כך הסיכוי לתאונות בעלות תוצאות משמעותיות וקשות עולה. אין זאת דווקא שהסיכון לתאונה עצמה עולה, אך התוצאות הן קטלניות יותר. בדיוק מסיבה זו קובעים חוקי התעבורה באיזו מהירות ניתן לנהוג בדרך עירונית, בין עירונית, בכבישים מהירים וכן הלאה, והמשטרה משתמשת באמצעים כמו מכמונת מהירות, אקדחי לייזר ומצלמות על מנת לתפוס את הנהגים העוברים על החוק.

אז איזה עונשים צפויים לנוהגים במהירות מופרזת

כידוע, תקנות התעבורה קובעות מהי המהירות המקסימלית המותרת לנסיעה במקומות שונים, כגון 110 קמ"ש בכביש מהיר, 90 קמ"ש בדרך בין עירונית שיש בה גדר הפרדה, 80 קמ"ש בדרך בין עירונית בלי גדר הפרדה, ו- 50 קמש בדרך עירונית. לכך מצטרפים שלטים שונים המגבילים עוד יותר את המהירות, למשל עקב עבודות בכביש, אזור בית ספר וכדומה.

העונשים בגין נהיגה במהירות מופרזת תלויים גם בכביש בו נתפס הנהג וגם במהירות בה נהג. אם ניקח למשל דרך בינעירונית, הרי שמי שנוהג במהירות של עד 25 קמ"ש מעל המהירות המקסימלית המותרת לפי תקנות התעבורה, צפוי לקנס של 250 שח. לעומת זאת, מי שנתפס נוהג במהירות הגבוהה ב- 26 עד 40 קמ"ש מעל המהירות המותרת צפוי לרישום של 8 נקודות ולקנס של עד 750 שקלים. מי שנוהג במהירות גבוהה מהמותר בין 41 ל- 50 קמ"ש צפוי לרישום של 10 נקודות ולקנס של 1500 שקלים.

יחד עם זאת, מי שנתפס נוהג במהירות הגבוהה ב- 50 קמ"ש ומעלה מעל מה שמותר, צפוי להגשת כתב אישום וגם מסתכן בפסילת רישיון על ידי קצין משטרה לתקופה של עד 30 יום. בבית המשפט עלולים להיות מוטלים עונשים כמו קנסות גבוהים, שלילה של הרישיון לתקופה ממושכת ובמקרים חמורים במיוחד אפילו למאסר על תנאי ואף מאסר בפועל.

לעומת זאת, מי שנהג בכביש עירוני עד 20 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת צפוי לקנס של 250 שקלים, ומי שנהג באותו הכביש במהירות הגבוהה מהמותר ב- 21 עד 30 קמ"ש צפוי לרישום של 8 נקודות ולקנס של 750 שקלים. על נהיגה במהירות שבין 30 קמ"ש ל-40 קמ"ש הקנס הוא 1500 ש"ח ויש 10 נקודות., מי שנתפס נוהג במהירות גבוהה ב- 40 קמש מהמותר מסתכן בכתב אישום, פסילת רישיון ובעונשים שתוארו לעיל.
נהיגה במהירות מופרזת

הענישה לנהגים חדשים וצעירים

כמו בתחומים אחרים גם הענישה על נהיגה במהירות מופרזת נהג חדש הינה מחמירה יותר. קודם כל עבירת מהירות מופרזת נהג צעיר בהחלט יכולה להביא לקנסות כפי שתוארו לעיל, אך כאן רק מתחילות הבעיות. למשל, במידה שיוגש כתב אישום בגין מהירות מופרזת נהג חדש הרי שתקופת הנהג החדש למעשה תוקפא עד תום ההליכים. יתר על כן, העונש על מהירות מופרזת נהג צעיר יכול להיות גם רישום של נקודות ושלילה של הרישיון.

אם לא די בכך, הענישה על עבירת מהירות נהג צעיר עלולה בהחלט להוביל לדרישה לחידוש הרישיון. כלומר, הנהג יצטרך לעבור שוב את מבחני רישיון הנהיגה, לעבור את התיאוריה ואת הטסט מחדש. מלבד זאת, התקנות אומרות שמי שחידש את הרישיון יהיה מוגדר לתקופה של שנתיים בתור נהג חדש. דהיינו, יהיה נתון לכלל המגבלות הקיימות על נהגים חדשים לתקופה זו.

חשיבתו של עורך הדין

כפי שניתן להבין, לעבירת נהיגה במהירות מופרזת יכולות להיות השלכות בלתי מבוטלות, שנעשות חמורות יותר ויותר ביחד עם המהירות ולפי הגדרתו של הנהג. לכן ישנה חשיבות גדולה לפנייה אל עורך דין תעבורה מנוסה ממשרד שלומי בר, המתמחה בכל סוגי עבירות תנועה ובעל ניסיון עשיר והיכרות מעמיקה עם בתי המשפט ולשכות התביעה. לאורך השנים הצליח להביא משרדנו לתוצאות מצוינות עבור נהגים שהואשמו בנהיגה במהירות מופרזת, כגון הגעה להסדר הטיעון עם ענישה מופחת, החלפה של שלילת רישיון וצורך לעבור שוב את הבחינות ברישום של נקודות וקנס.

יש להבין כי עורך דין מנוסה הבקיא מאוד בפסיקות, בתקדימים, בנהלים ובהתנהלות התביעה ובתי המשפט, יכול בהחלט להביא לתוצאות עדיפות מבחינת הנהג. למשל עורך הדין יכול למצוא ראיות לתקלות במכשיר שבאמצעותו נמדדה המהירות ולאי עמידה בתקנות, כמו הכשרה לא מתאימה של המפעיל, אי ביצוע בדיקות מעבדה נאותות של המכשיר, תנאי מזג אוויר שהקשו על הפעלתו, תחזוקה לקויה של מצלמות וכן הלאה. זאת לצד הצגת נסיבות אישיות של הנהג העשויות להקל את ההתייחסות אליו ולקדם הסדר טיעון.

לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות