לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהג לא מורשה

נהג לא מורשה – עבירה חמורה

עבירת נהג לא מורשה הנקראת גם נהיגה ללא רישיון, הינה מהחמורות ביותר בפקודת התעבורה. זוהי עבירה שיכולה להוביל אף לעונש מאסר או במקרים אחרים למאסר על תנאי, עבודות שירות, קנסות, שלילה ממושכת ועוד. בשורות הבאות נביא מידע על עבירה זו והעונשים המוטלים בגינה.

 

מהות העבירה

עבירת נהג לא מורשה קשורה לסעיף 10 לפקודת התעבורה. על פי הסעיף הזה אסור לאדם לנהוג ברכב מנועי אלא אם הוא מחזיק רישיון נהיגה תקף לרכב מאותו סוג. מי שנוהג ללא רישיון בכלל עובר כמובן על סעיף זה ומסתכן בענישה שיכולה להגיע עד כדי שנתיים מאסר בפועל, בנוסף על פסילה מינימלית של רישיון נהיגה לשלושה חודשים. מטבע הדברים לא ניתן לפסול את רישיונו של אדם שטרם הוציא רישיון נהיגה, אך הכוונה היא שתקופת השלילה תתחיל בעתיד לאחר שהאדם יוציא רישיון.

נהג לא מורשה

חשוב לדעת כי מי שנוהג ללא רישיון מתאים לאותו סוג רכב גם הוא למעשה נהג בלתי מורשה. לא מדובר סתם בעבירה טכנית או מינהלית אלא בעבירה חמורה שהעונש עליה יכול להיות קנס כספי, שלילה מינימלית של רישיון לשלושה חודשים, ולא פעם בית המשפט גם מחמיר וקובע שלילה ממושכת הרבה יותר.

יש לציין שבעבירת נהג לא מורשה יכול להשתתף גורם נוסף והוא האדם שהרכב היה בבעלותו או שהייתה לו שליטה עליו בזמן ביצוע העבירה. על פי סעיף 10 לפקודת התעבורה אסור לבעל הרכב או למי שהשליטה נמצאת בידיו להרשות לנהוג בו למי שאינו מחזיק רישיון נהיגה מתאים. לכן גם אנשים אלו יעמדו בפני הליכים משפטיים שבמהלכם יש צורך להוכיח שננקטו כל האמצעים הסבירים על מנת שאותו אדם לא יוכל לנהוג ברכב. במידה ולא הצליחו להוכיח זאת, הענישה המקסימלית עלולה להגיע עד שלוש שנות מאסר, ואם הנהג הלא מורשה היה מתחת לגיל המותר בחוק לקבלה של רישיון נהיגה הענישה המקסימלית יכולה להגיע ל- 5 שנות מאסר. זאת בנוסף לשלילה של רישיון הנהיגה לתקופה של שלוש שנים.

פנייה לעורך דין

למרות שמדובר בעבירה חמורה מאוד, עורך דין תעבורה מיומן יכול בהחלט להוביל להקלת הענישה, בין אם במסגרת של הסדר טיעון, מציאת כשלים בתיק התביעה, או הצגת נסיבות מקלות בפני בית המשפט. למעשה, במרבית המקרים יוכל עורך הדין למנוע לחלוטין עונשי מאסר, ולהסדר טיעון של מאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנסות בלבד. לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות