לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהג חדש נתפס בלי מלווה

מהי עבירת נהיגה ללא מלווה ומה עונשה

אם אתם קוראים את השורות האלו, אתם בוודאי יודעים כי כל נהג חדש חייב לנסוע עם מלווה בזמן שהוא נוהג ברכב לתקופה מסוימת. יחד עם זאת, סביר להניח שאתם או ילדכם נתפסתם בנהיגה ללא מלווה ביום או בלילה ואתם מעוניינים לדעת מהן ההשלכות הצפויות. אז נתחיל בשורה התחתונה: נהיגה בלי מלווה היא בהחלט עבירת תעבורה ומי שעובר עליה עלול למצוא את עצמו עם שלילת רישיון ואף צורך לעשות את רישיון הנהיגה מהתחלה.

למידע נוסף לחצו כאן
 

לאורך השנים ייצג משרדנו נהגים שנתפסו בנסיעה בלי מלווה והצליח להביא עבורם לתוצאות מצוינות ולמניעת הצורך לעשות את רישיון הנהיגה מחדש, על כל המשתמע מכך. בשורות הבאות נסביר מהי עבירת נסיעה ללא מלווה, מה העונש הצפוי לנהג חדש ללא מלווה וכיצד יכול לסייע לכם עורך דין תעבורה מנוסה.

חובת הליווי לנהגים חדשים

למרבה הצער, נהגים חדשים מעורבים בכמות לא מבוטלת של תאונות. בתקופה ראשונה זו עדיין לא נרכשו ההרגלים והאינסטינקטים שמובילים לקבלת החלטות ברורה ונכונה, דבר שגורם לא פעם להתנהלות שגויה על הכביש. יתר על כן, מחקרים מוכיחים שנהגים צעירים נוטים להיות מעורבים יותר בתאונות קטלניות, אם מפני שלא הפנימו עדיין את ההשלכות החמורות שיכולות להיות לתאונות, ואם עקב התנהגות פזיזה כמו נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות וכדומה.

על כן, קובע החוק כי כל נהג חדש נמצא למעשה במשך שנתיים בתקופה של מבחן, כאשר עבירות על החוק בתקופה זו הינן חמורות יותר יחסית לנהגים ותיקים. לדוגמא, החוק קובע כי כל נהג שהוציא רישיון לאחרונה וגילו מתחת ל- 24 שנים חייב להיות מלווה בזמן הנהיגה ברכב לאורך שלושה החודשים הראשונים בכל שעות היממה, ולאחר מכן בשלושת החודשים הבאים בלילה.

חשוב לציין שלא כל בן אדם יכול לשמש בתור מלווה, כלומר לא כל חבר שלכם יכול לשבת לידכם בזמן שאתם מחזיקים בהגה. לפי החוק המלווה חייב להיות נהג שגילו מעל 24 שנים שמחזיק רישיון באותו סוג רכב לפחות 5 שנים, או לחילופין שיש לו שלוש שנות רישיון בסוג הרכב הזה וגילו מעל 30 שנה. שימו לב שאם המלווה שלכם אינו עומד בתנאים האלו, הרי שמבחינת החוק הרי זה כמו לנהוג בלי מלווה. עוד חשוב לשים לב כי במהלך שלושת החודשים האחרונים הליווי חייב להיות החל משעה 9:00 בערב ועד לשעה 6:00 בבוקר, וממש לא כדאי לבדוק אם השוטרים הסכימו יסכימו לעגל פינות בנושא.

איזה עונש מוטל בגין נהיגה ללא מלווה

אם כן, החוק אומר שאסור לנסוע בלי מלווה ומי שנתפס עובר את העבירה הזאת עלול בהחלט למצוא את עצמו בבעיה. ראשית, אם נהג חדש נתפס בלי מלווה יכול קצין משטרה לפסול באופן מנהלי את הרישיון שלו לתקופה של עד 30 ימים. בנוסף לכך הוא יכול למצוא את עצמו מזומן למשפט שבו הענישה עשויה להיות שלושה חודשים של שלילה ומעלה. לפסילה כזו יש השלכות נוספות כפי שנתאר מיד.

לפני כן נסביר כי נהיגה ללא מלווה לנהג חדש נמנית על שורה של עבירות, שאם נהג חדש עובר אותן הרי שתקופת המבחן שלו מוקפאת עד לסיום ההליכים המשפטיים. מדובר בעבירות כמו אי מתן זכות קדימה, אי ציות לרמזור, נהיגה במהירות מופרזת, עקיפה שלא כחוק, חצייה של מסילת ברזל בדרך לא סלולה, נהיגה בשכרות, אי ציות להוראת שוטר ועוד.

כאמור, מי שנוהג ללא מלווה מבצע את אחת מהעבירות האלו והעונש יהיה בעיקרון שלושה חודשי פסילת רישיון לפחות. יתר על כן, פסילה של מעל שלושה חודשים מובילה לסנקציות של ביצוע מחודש של תיאוריה, טסט ובדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. מלבד הטרחה, הסרבול ושאר ההשלכות של ביצוע מחודש, מי שמחדש את הרישיון מתחיל לאחר מכן למנות מחדש את תקופת המבחן – כלומר עוד שנתיים של הגדרה בתור נהג חדש.

כאמור, מי שנתפס בעבירה זו גם צפוי לפסילה מנהלית של הרישיון. מדובר בפסילה שיכולה להתבצע באופן אוטומטי לאחר שימוע מול קצין משטרה. אומנם ניתן לבקש מקצין המשטרה שיתחשב בכם אך הוא אינו חייב להיענות לבקשתכם או להתחשב בנסיבות אישיות, ולאחר שההחלטה התקבלה יהיה קשה (אך אפשרי) לבטלה.

חשיבותו של עורך הדין

במידה ואתם או ילדכם נתפסתם בנהיגה ללא מלווה חשוב מאוד לפנות בהקדם אל עורך דין תעבורה. למעשה, את הפנייה כדאי לעשות עוד באותו היום שכן השימוע בפני קצין התעבורה מתקיים מהר והתייעצות עם עורך דין ואפילו ייצוג שלו בפני הקצין עשוי למנוע את פסילת הרישיון. לכל הפחות, אם כבר התקיים שימוע והוחלט על פסילת רישיון כדאי להתייעץ עם עורכי דין של משרדנו על מנת שנגיש עבורכם את הבקשה לביטול הפסילה המנהלית.

מעבר לכך, עורך דין תעבורה בעל ניסיון רב יכול להביא לתוצאות טובות בהרבה בעבירות אלו. כך למשל, משרדנו ייצג נוסעת ללא מלווה שהסיעה יותר משני אנשים וקיבלה רק 15 יום פסילה במקום שלושה חודשי פסילה ומעלה, על כל המשתמע מכך. בנוסף, לנהגת חדשה אחרת שנסעה ללא מלווה, הצלחנו להביא הקלה משמעותית כך שבמקום שתקבל פסילה בפועל נגזר עליה רק קנס ופסילה על תנאי.

לליווי וייצוג מאת עורך דין תעבורה מנוסה ממשרדנו, ולקבלת ייעוץ בחינם, ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון או במספר 054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות