לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

נהגתם בזמן פסילת רישיון?

אם רישיונכם נפסל מכל סיבה שהיא, אם על ידי בית המשפט, אם על ידי קצין משטרה (פסילה מנהלית) ואם על ידי משרד הרישוי (עקב נקודות), יש שני דברים שעליכם לעשות: א. לציית לפסילה ולא לנהוג בשום אופן, על מנת שלא להחמיר את מצבכם המשפטי. ב. לפנות לעורך דין שייתן לכם יעוץ כיצד לנהוג וייצג אתכם מול גורמי אכיפת החוק. נהיגה בזמן פסילת רישיון או נהיגה בזמן פסילה בפעם הראשונה הן שוות ערך – אם רישיונכם נפסל, אסור לכם לנהוג, וזה לא משנה אם מדובר בפעם הראשונה שזה קורה או בפעם השלישית. נהיגה בזמן פסילה מהווה עבירה משפטית חמורה שיכולה להוביל למעצר מיידי ובסוף ההליך לעלות לכם גם בתקופת מאסר.

נהיגה בזמן פסילה או שלילה
הרכב כבר הפך מזמן לכלי שלאנשים רבים קשה לחיות בלעדיו. לא משנה אם מטעמי נוחות או מטעמים אחרים, רוב האנשים שמחזיקים כלי רכב למטרות פרטיות או עסקיות אינם יכולים להסתדר בהעדרו. יכול להיות שאתם נוהגים לעבודה ובחזרה בכל יום, שאתם משתמשים ברכב על מנת להגיע לפגישות עסקיות, על מנת למסור סחורה או לכל מטרה פרטית אחרת – הרכב חשוב, ואם לוקחים לכם את הרישיון לתקופה ממושכת, כנראה שאיכות החיים שלכם ואורח החיים שלכם יפגעו.

מה שקורה הוא שאנשים אינם מצייתים לפסילה שהם קיבלו, מתחכמים ונוהגים בכל זאת. במידה והם נתפסים במהלך נהיגה בזמן פסילת רישיון, הם צפויים לקבל עונש כבד, לרבות תקופת מאסר ממושכת. מה שלא יהיה – זה לא שווה את זה. אסור בתכלית האיסור לנהוג בזמן פסילה של הרישיון.

נהיגה בזמן פסילה בפעם הראשונה
אל תחשבו שעצם זה שעברתם עבירה בפעם הראשונה, תגרום לבית המשפט להתחשב בכך. וודאי שאין לבנות על כך. עבירת תנועה, ובמיוחד עבירה ביודעין, הינה עבירה חמורה – קטנה כגדולה. מבחינת המשטרה ובית המשפט, כל עבירת תנועה היא עבירה גדולה. הקטל בכבישים מוביל את גורמי אכיפת החוק לגלות אפס סבלנות בכל הנוגע לעבירות תנועה. אם נקבע שאינכם רשאים לנהוג בשלב זה על כלי רכב – יש לציית לקביעה. גם אם הגיליון שלכם נקי, כל עוד נהגתם בזמן פסילה, מצבכם לא פשוט מבחינה משפטית.

מה ניתן לעשות?
יש לפנות לגורם מוסמך ומנוסה בכל הקשור לדיני תעבורה ולעבירות תנועה. ניתן לפנות אלינו ב-"שלומי בר – משרד עורכי דין" ונעתר לעזרתכם בהקדם. יצירת קשר ניתן לבצע דרך האתר או דרך מספרי הטלפון ו-054-6684288.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות