לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

מה העונש על נהיגה ללא מלווה?

נהג חדש, שאינו בן 24 והוציא רישיון לאחרונה – צריך להיעזר במלווה בעת הנהיגה ברכב. ישנן השלכות משמעותיות לנהיגה בכל שעות היממה ללא מלווה ב-3 החודשים הראשונים, ונהיגה ללא מלווה בשעות הערב והלילה ב-6 החודשים הראשונים מרגע הנפקת הרישיון. אם נתפסתם או שאחד הילדים שלכם נתפס במהלך נהיגה ללא מלווה, עליכם לפנות לייעוץ ולייצוג של עורך דין מנוסה, על מנת להמתיק את העונש ככל האפשר ולהיטיב את המצב. בכל אופן, במקום לתהות מה העונש על נהיגה בלי מלווה – מומלץ פשוט להימנע מכך ולחסוך עוגמת נפש רבה.

מי נחשב מלווה?

מלווה הוא נהג בן 24 שנים ובעל 5 שנות רישיון לאותו סוג רכב, או נהג בן 30 שנים ובעל 3 שנות רישיון לאותו סוג רכב. אם האדם אינו עומד באחד מהתנאים הללו, אין הוא נחשב מלווה, ונהיגה איתו שקולה לנהיגה ללא מלווה, ולכן חשוב להקפיד על התנאי הספציפי הזה ולא להתחכם עם החוק.

מתי צריך מלווה?

במהלך שלושת החודשים הראשונים מרגע הוצאת הרישיון באופן רשמי, על הנהג החדש לנהוג עם מלווה בכל שעות היממה. במהלך שלושת החודשים שלאחר מכן ועד חצי שנה מרגע הוצאת הרישיון, על הנהג החדש לנהוג עם נהג מלווה בין השעות 21:00 ל-06:00. אם לנהג החדש מלאו 24 – הוא פטור מהצורך בנהג מלווה.

עונש על נהיגה ללא מלווה

אם נתפסתם נוהגים ללא מלווה, תקבלו פסילה מנהלית של 30 ימים ותוזמנו למשפט. העונש המינימאלי במשפט הוא שלילת הרישיון למשך שלושה חודשים. באופן כללי, אם עברתם עבירה הקשורה לדיני תעבורה כנהגים חדשים, והעונש יכלול מעל 3 חודשי פסילה, עליכם יהיה לבצע מחדש את המבחנים לקבלת הרישיון!

נהיגה ללא מלווה עונשה משמעותי וכמובן שיש להימנע מכך מכל בחינה. ניתן לפנות אלינו ב-"שלומי בר – משרד עורכי דין" לקבלת מידע נוסף לגבי דיני תעבורה, ייעוץ משפטי וייצוג משפטי. אנחנו זמינים בטלפונים מספר ו-054-6684288 ובטופס יצירת קשר באתר. נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם במידת הצורך.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות