לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

התמודדות עם פסילה מנהלית

נניח וביצעתם עבירה מסויימת באופן נהיגתכם, כגון נהיגה בשכרות, ביצוע עקיפה אסורה (קו לבן) או עקיפה מסוכנת, נהיגה במהירות מופרזת, אי מתן זכות קדימה או שהייתם מעורבים בתאונת דרכים.
במצב כזה, קצין המשטרה עלול להחליט שעצם הימצאותכם על הכביש מהווה סכנה לעצמכם ולנהגים אחרים, ועל כן הוא יפסול את הרישיון שלכם פסילה מנהלית. משמעות הפסילה היא שהרישיון שלכם לא בתוקף למשך תקופה של 30 יום, 60 יום או 90 יום (תלוי בסוג העבירה המיוחסת), ובמשך אותו פרק זמן אסור לכם לנהוג בשום אופן. יש דרכים להתמודד עם פסילה מנהלית, ובמאמר זה נדון בפסילה מנהלית ובדרכים לערער על הקביעה שלה.

ערעור על פסילה מנהלית
כאמור, הפסילה יכולה להיות למשך 30, 60 או 90 ימים, בהתאם לסוג העבירה. על פי רוב, האירוע מתחיל בכך ששוטר היה מעורב או שחזה בעבירת תנועה שביצעתם. הוא ייקח את רישיונכם, ייתן לכם רישיון נהיגה זמני, ויזמן אתכם תוך 3 ימים לשימוע בפני קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה, שיוכל לפסול את הרישיון פסילה מנהלית.
מה שניתן לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום ולערער על הפסילה המנהלית לבית המשפט לתעבורה. בדיון בערעור תבחן ההחלטה לפסול את הרישיון שלכם פסילה מנהלית – האם הרישיון נפסל מסיבה מוצדקת? האם אתם מהווים סכנה לביטחון עוברי הדרך האחרים? אלו שאלות שבהן נדון בבית המשפט. אם נעשה עבודה טובה, יכול להיות שהערעור יעבור ורישיונכם יחזור לרשותכם באופן חוקי ורשמי במהרה. במידה ולא, ניתן יהיה להגיש ערר לבית משפט מחוזי.

פסילה מנהלית כחלק מסוגיה משפטית כוללת
אם עברתם עבירת תנועה חמורה או שהייתם מעורבים בתאונה, ובפרט תאונה קטלנית, יכול להיות שהפסילה המנהלית היא רק חלק קטן מבעיה משפטית כוללת יותר ויש לתת על כך את הדעת. במצב כזה, מה שעליכם לעשות הוא לפנות למשרד עורכי דין ולהתחיל לגבש אסטרטגיה באופן המהיר ביותר. בית המשפט אינו מקל בענישה על עבירות תנועה, ולכן חשוב להתייעץ ולהשתמש בייצוג של עורך דין מנוסה, חריף ובעל הקשרים הנכונים במקומות הנכונים.

"שלומי בר – משרד עורכי דין" כבר ראה הכל ועבר כברת דרך בתחום של עבירות תנועה. ייצגנו אזרחים רבים בערעורים על פסילות מנהליות וסוגיות משפטיות קשות יותר. ניתן לפנות אלינו דרך האתר, דרך מספרי הטלפון ו-054-6684288 או דרך מספר פקס 03-6814816, ונשוב אליכם בהקדם.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות