לפגישת ייעוץ חינם וללא התחייבות חייגו עכשיו: 054-6684288

באילו נסיבות תבוצע פסילה מנהלית?

לרוב, פסילה מנהלית של רישיון נהיגה מבוצעת על ידי קצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה, כאשר קיים בסיס לחשש שמוטב שהנהג לא ינהג בכבישים באותה עת, מכיוון שאין אפשרות לסמוך על שיקול דעתו או על כושר הנהיגה שלו. קיימות פסילות מנהליות ל-30 ימים, 60 ימים ו-90 ימים. קיימת דרך לערער על ההחלטה בבית המשפט לתעבורה. השוטר בשטח רשאי לזמן את הנהג לשימוע בפני קצין ולנטול את רישיונו עד לשימוע (לנהג מותר לנהוג עד לשימוע). חובה על הנהג להגיע לשימוע אצל הקצין, אחרת מירב הסיכויים רישיונו ייפסל פסילה מנהלית אוטומטית.

פסילה מנהלית ל-30 ימים

פסילה מנהלית למשך חודש ימים ניתנת במצבים כגון: נהיגה בשכרות, אי מתן זכות קדימה, מהירות מופרזת, אי מתן אפשרות להולך רגל לחצות את הכביש, עקיפה בלתי חוקית, נהיגה ברכב שאינו תקין מסיבות שונות – ועוד. פסילה מנהלית שכזאת ניתנת כאשר לא בוצעה תאונת דרכים, אך הנהג כן עבר על החוק.

פסילה מנהלית ל-60 ימים

פסילה מנהלית למשך חודשיים תינתן עקב מעורבות בתאונת דרכים שאינה קטלנית.

פסילה מנהלית ל-90 ימים

פסילה מנהלית למשך שלושה חודשים תינתן עקב מעורבות בתאונת דרכים קטלנית.

ערעור על פסילה מנהלית
ניתן להגיש ערעור על הפסילה המנהלית ולפרט את כל הסיבות והטיעונים להגשת הערעור. בית המשפט לתעבורה יתחשב בכלל הראיות, בחומרת העבירה ובעברו התעבורתי של הנהג וייתן החלטתו בהתאם. במצבים מסוימים, חמורים במיוחד, תבקש המשטרה להאריך את תקופת הפסילה המנהלית.

פסילת רישיון נהיגה על ידי משרד הרישוי
במידה ונצברו 36 נקודות בגין עבירות תנועה, הרישיון יפסל על ידי משרד הרישוי למשך שלושה חודשים והנהג יאלץ לבצע מחדש מבחן תיאוריה.

"שלומי בר – משרד עורכי דין" ישמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם במצב של פסילה מנהלית של רישיון נהיגה או פסילת רישיון נהיגה על ידי משרד הרישוי. ניתן ליצור איתנו קשר בטלפונים או 054-6684288 או בקישור הבא.

יצירת קשר

ייעוץ ראשוני ללא התחייבות